POJĘCIE PODATNOŚCI
Zanim wprowadzimy pojęcie podatności na sugestię społeczną, wspomnimy o ogólnym rozumieniu podatności na sugestię. Bywa ona definiowana jako zdolność jednostki do reagowania na sugestie (Kratochvil 1976). Znane są także inne sposoby rozumienia tego pojęcia, z których dla poruszonej przez nas problematyki ważny jest sposób, w jaki rozumie podatność na sugestię Wagstaff (1981), według którego jest to termin ogólny, odnoszący się do tendencji bezkrytycznego akceptowania decyzji, poglądów czy wzorów zachowań innych ludzi. Feingold i inni (1980), mówiąc o podatności na sugestię, mają na myśli zarówno proces społeczny jak i rys osobowościowy jednostki. Chemitz i Feingold (1980) opisują procedurę sugerowania w świetle modelu komunikacji, na który składają się nadawca, odbiorca, kanał oraz informacja.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: