SEKWENCJA ZDARZEŃ

Ponieważ w skrypcie re­prezentowana jest sekwencja zdarzeń, pojawia się pytanie, w jaki sposób łączone są ze sobą kolejne jej elementy. Schank (1975) uważa, że 2a po­łączenia te odpowiedzialne są zależności pojęciowe. Zależności te mogą dotyczyć związków przyczynowych, skojarzeniowych, czy też po prostu zwykłego następstwa w czasie. W programach komputerowych, które ma­ją stanowić analogię reprezentacji w postaci skryptów, dąży się do wy­odrębnienia stosunkowo małej liczby prostych zdarzeń elementarnych,które można wykorzystać do opisu i analizy obdarzonych sensem działań społecznych. Przykładowo, w skrypcie zamawiania potrawy w restaura­cji zadarte są cztery działania elementarne: transfer umysłowy, czyli wy­powiadanie czegoś do kogoś, transfer fizyczny, czyli przemieszczanie obiektu lub przemieszczanie się osoby, transfer abstrakcyjny, to jest prze­kazywanie obiektu od kogoś komuś innemu, oraz myślenie czy — z grub­sza rzecz ujmując dialog wewnętrzy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej, mam na imię Klaudia. W szkole podstawowej zaczęła się moja miłość do techniki, gdy na urodziny dostałam pierwszego laptopa. Byłam bardzo ciekawa, jak to wszystko funkcjonuje, stąd nauka, czytanie i dowiadywanie się. A tutaj, na tym właśnie blogu, chciałabym się podzielić wiedzą, którą zgromadziłam przez ostatnie lata!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)