SEKWENCJA ZDARZEŃ
Ponieważ w skrypcie reprezentowana jest sekwencja zdarzeń, pojawia się pytanie, w jaki sposób łączone są ze sobą kolejne jej elementy. Schank (1975) uważa, że 2a połączenia te odpowiedzialne są zależności pojęciowe. Zależności te mogą dotyczyć związków przyczynowych, skojarzeniowych, czy też po prostu zwykłego następstwa w czasie. W programach komputerowych, które mają stanowić analogię reprezentacji w postaci skryptów, dąży się do wyodrębnienia stosunkowo małej liczby prostych zdarzeń elementarnych,które można wykorzystać do opisu i analizy obdarzonych sensem działań społecznych. Przykładowo, w skrypcie zamawiania potrawy w restauracji zadarte są cztery działania elementarne: transfer umysłowy, czyli wypowiadanie czegoś do kogoś, transfer fizyczny, czyli przemieszczanie obiektu lub przemieszczanie się osoby, transfer abstrakcyjny, to jest przekazywanie obiektu od kogoś komuś innemu, oraz myślenie czy — z grubsza rzecz ujmując dialog wewnętrzy.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: